För dina bilders skull

Frågor&Svar

Här samlar vi era vanligaste frågor, hoppas du hittar det svar du söker.

Q: Var hittar jag samtliga priser?
A: Fullständig prislista kan du ladda ner här .

Q: När är min order klar?
A: Det beror lite på vad du beställt. Har du beställt över nätet finner du leveranstiden i din bekräftelse då fått per mail. Har du lämnat in i butiken står leveranstiden på ditt uthämtningskvitto du fick när du betalade. De flesta leveranstider hittar du under köpvillkor.

Q: Jag bor i Malmö och mitt lokala fotolabb har stängt, kan OdenLab framkalla åt mig?
A: Självklart! Vi postar alla digitala beställningar över hela Sverige och du kan även posta din analoga beställning till oss, så postar vi tillbaka när det är klart!

Q: Kan ni hjälpa mig att skanna alla mina gamla diabilder?
A: Absolut! Är det många diabilder kan du kika på våra skanningspaket, är det bara några stycken tittar du under enskilda skanningar.

Q: Hur länge har ni öppet?
A: Du finner aktuella öppettider här.

Q: Finns det fler butiker?
A: Nej, vi finns vid Odenplan och på nätet.

Q: Kan jag posta in min beställning?
A: Absolut! Adressen och formulär finner du här. Vi postar tillbaka över hela Sverige.

Q: Hur levererar jag tunga filer?
A: Ska du beställa något riktigt stort (läs mer om stora format) och har en tung fil kan du lättast ladda upp den via vår FTP.

Q: Vad innebär automatisk korrigering?
A: Det är en specialanpassad fotoförbättrare som gör dina bilder lite klarare. De lämpar sig väldigt bra för dina foton direkt från telefon eller kameran. Om du själv redigerar dina bilder är det bättre att inte använda automatisk korrigering och då väljer du bara bort den. När du beställer produkter där olika mallar används (som canvas, kort och fotoböcker) heter korrigeringen Perfectly Clear och fungerar på samma sätt.

Saknar du fortfarande svar på din fråga är du välkommen att höra av dig på info@odenlab.se eller 08-790 50 00.